Je himálajská sůl zdraví přínosná nebo není

Na tuto otázku existuje poměrně jednoduchá a přímá odpověď: Zdraví přínosná je vždy taková, která pochází z přírody, a je tedy obohacená přirozeným způsobem o ionty minerálů a stopových prvků, patří sem sůl mořská nebo kamenná, těžená v hlubinných či povrchových dolech. Himalájská sůl nakliceno.cz je také kamenná sůl těžená v dolech, obsahuje například ionty vápníku, hořčíku, draslíku, železa, mědi, zinku, chromu, selenu, vanadu atd. A proč je zdraví přínosná?

himalájská sůl

Další jednoduchá odpověď na tuto otázku: Soli sice spotřebujeme malé množství, ale když ji dodáváme do organismu v rafinované podobě, kdy se rafinací odstraní všechny minerály, čistý chlorid sodný na sebe naváže minerály z potravy k jejímu zpracování. Jenže jedná-li se např. o bílé pečivo (fastfood a podobně), k metabolizaci (zpracování) jídla potřebujeme minerály již uložené v těle. Ještě jednou tedy zjednodušeně řečeno – lidé, kteří holdují nezdravým pokrmům, které obsahují málo živin a minerálů, např. klasické housky a rohlíky, a k tomu hodně solí rafinovanou solí, zbytečně se o minerály okrádají tím, že je ve stravě nedodávají, ale nutí tělo sáhnout do vlastních rezerv. A když se tohle dělá dlouho, rezervy dochází a jistě domyslíte, co se pak stane.

jemně mletá sůl

Himalájská sůl naopak minerály a stopové prvky tělu dodá, takže může prospět i těmto strávníkům, i když je samozřejmě lepší bílé pečivo nahradit celozrnným. Do rafinované kuchyňské soli se navíc přidává jód, ale ve formě jodidu draselného, který je pro organismus hůře zpracovatelný a je lepší využít jód v organické formě, např. z mořských řas, anebo opět ve formě lépe vstřebatelných iontů, tedy např. pitím minerální vody Vincentka. I když přidávanému jódu do soli nelze v zásadě vytknout škodlivost, neboť jej tělo sice využije, ale spálí tím více energie, než při konzumaci např. mořských řas (Kombu – Kelp).