Proč zatahují obchody na den a noc rolety?

Okna používáme většinou k tomu, aby se k nám do domu dostalo sluneční světlo. Díky němu nejen nemusíme svítit, nýbrž je to i mnohem lepší pro oči. Je tedy pochopitelné, že zde chceme mít přes den roztažené záclony.

Ovšem tak tomu není vždy. Pokud jste navštívili nějaké obchody, jistě jste si zvláště u těch větších všimli, že používají přes den a noc rolety, které jsou neustále zatažené, a to bez ohledu na to, jaké je venku počasí.

rolety1

Jistě, neplatí to všude – například u malých krámků se s tímto opatřením prakticky nesetkáme. Ovšem například v hypermarketech či velkých obchodních centrech je to naprosto běžné. A jelikož obchody nedělají nic bez toho, že by na tom vydělaly peníze, pokud nemusí, je jasné, že i toto opatření má za úkol zvýšení zisku. Otázkou je, jakým způsobem toho hodlají dosáhnout.

Pravdou je, že princip je zde poměrně jednoduchý, ale, jak už to u takových věcí bývá, velmi účinný. Jednoduše řečeno jde o to, abychom přestali vnímat plynutí času. To totiž podvědomě vnímáme především tím, jak se v průběhu dne mění intenzita světla i úhel, pod kterým k nám sluneční paprsky dopadají. V těchto obchodech nám je však tato možnost sebrána.

Důsledkem je to, že si neuvědomíme, jak dlouhou dobu zde strávíme. A zde se dostáváme k hlavnímu cíli celého opatření: zdržet zde zákazníky co nejdéle. Je totiž prokázáno, že čím déle zde budou, tím více si toho nakoupí. A čím více si toho nakoupí, tím větší bude mít daná firma zisk.

rolety2

Možná se vám zdá, že tento princip nemůže v praxi fungovat, ale věřte, že je skutečně účinný. Popravdě, zvyšuje zisk natolik, že jej používají prakticky všechny větší firmy.

Samozřejmě se můžeme ptát, zda je možné tomuto efektu nepodlehnout. Zde mám pro vás špatnou zprávu – není. Avšak to neznamená, že si nemůžeme uvědomit, co se děje. Pak totiž bude mnohem větší šance, že této obchodní strategii nepodlehneme.

5/5 - (1 vote)