Nechte se odškodnit

Pokud má člověk to štěstí v neštěstí, že je jeho zpožděný let provozován některou z leteckých společností ze zemí spadajících pod regulaci EC 261/2004 nebo leteckou společností cizí, ale působící v tomto prostoru nebo odvážející pasažéry z něj ven, může se utěšovat aspoň tím, že dosáhne-li ono zpoždění dostatečné délky, musí následovat mimo běžné péče o takové cestující i finanční kompenzace ve výši až šesti set eur.
Toto odškodnění však pasažérům náleží pouze za předpokladu, že bylo ono nemilé dlouhé zpoždění způsobeno dotyčnými aeroliniemi samotnými. Že tyto neučinily dost pro to, aby k němu nedošlo.

hala letiště

Pokud jsou na vině přírodní živly, rozmary počasí, stávka třetí strany, bezpečnostní situace nebo omezení letového provozu, mají aerolinky štěstí a pasažér smůlu, protože na takové situace se odškodnění nevztahuje.
A zde je nejednou zakopaný pes. Pokud se totiž letecká společnost proviní a – vcelku pochopitelně – se jí nechce platit, snaží se z toho vybruslit. Někdy se vymlouvá právě na ony objektivní příčiny, za které nenese zodpovědnost, jindy zarytě mlčí, nekomunikuje a doufá, že to oni cestující vzdají sami.
A co těm potom zbývá? Jedině snad soud. Ke kterému se ale pochopitelně jen tak někdo neodhodlá. Protože je to shánění důkazů, stání, soudní poplatky a další nepříjemnosti nejednou nad síly běžného člověka.

lidé v hale

A pak? Vzdát to?
Kdepak!
Pak je na čase využít služeb právníků, kteří se právě na tuto problematiku orientují. A kteří mají reklamace zpoždění letu coby svůj denní chleba.
Ti už vědí, kde a jak sehnat všechny potřebné podklady, pro ty není problém dovést vše až před soud a předepsané odškodnění vymoci. A teprve když je vše vyřízeno, si vezmou za své služby náležitou provizi.
Čímž jsou pro každého pasažéra zpožděného letu neocenitelným pomocníkem. Na kterého se vyplatí obrátit, kdykoliv člověk doletí do cíle příliš pozdě.